Jumbo heeft in de eerste zes maanden van 2025 een concernomzet van € 5,8 mrd gerealiseerd. Dit betekent een stijging van 3,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzetcijfers zijn exclusief tabaksverkoop, die in de eerste helft van 2024 nog wel was toegestaan. De supermarktketen schrijft de groei toe aan een strategische koerswijziging in het tweede kwartaal. Volgens Jumbo heeft een verscherpte focus op prijsstelling, klantgerichtheid, winkelervaring en assortiment geleid tot een hogere klanttevredenheid. Interim-ceo Tom Heidman noemt onder meer de uitbreiding van het aanbod in gemaksproducten, zoals verspakketten, maaltijdpakketten en verse soepen, als voorbeeld van deze aanpak. Het huidige marktaandeel van Jumbo bedraagt 20,1 procent, een lichte daling ten opzichte van 20,5 procent een jaar eerder. Winstcijfers zijn niet bekendgemaakt.
In het eerste halfjaar opende Jumbo meerdere nieuwe filialen, waaronder de dertiende Jumbo Foodmarkt in Echt. Ook in België zet de groei door: de omzet steeg daar met circa 25 procent ten opzichte van vorig jaar. Deze stijging is te danken aan zowel uitbreiding van het winkelnetwerk als een hogere omzet per vestiging. Tijdens de paasweek realiseerde Jumbo België een omzet van € 10 mln.
Met de recente opening van een winkel in Genk komt het totaal aantal Belgische vestigingen op 40. In totaal exploiteert Jumbo nu 731 winkels in Nederland en België.
Jumbo kijkt met vertrouwen naar de rest van het jaar, maar verwacht dat de druk op inkoopprijzen – met name bij A-merken en verse producten – een aanhoudende uitdaging zal vormen. De zoektocht naar een nieuwe ceo is nog gaande. Onlangs werd Edwin Bouwman benoemd tot commissaris binnen de raad van commissarissen